[GW2] 2015年7月28日 アップデート
ここのところずっと忙しかったんですよー。と言い訳しつつ、現地時間の7月28日にバランスパッチが来てたみたい。
[ Guild Wars 2 Forum – Game Release Notes – Game Update Notes – July 28, 2015 ]
各プロフェッションのスキル部分のみざっくり機械翻訳で意訳してみると
Elementalist
- Ferocious Winds: Precisionによる得るステータスがFerocity ではなく Toughness になっていたのを修正しました。
(Fixed an issue that caused this trait to contribute toughness to ferocity instead of precision as intended.) - Fresh Air: トレイト表記のようにクールダウンが削除されるようになりました。
(The internal cooldown for this trait has been correctly removed.)
Engineer
- Hip Shot: 射程が1200 に増加しました。
(Increased the range to 1200.) - Net Shot: 射程が1200 に増加しました。
(Increased the range to 1200.) - Blunderbuss: 射程が700 に増加しました。
(Increased the range to 700.) - Overcharged Shot: 射程が600 に増加しました。
(Increased the range to 600.) - Jump Shot: 射程が800 に増加しました。
(Increased the range to 800.) - Over Shield: シールドスキルのリチャージが減少しないバグを修正しました。
(Fixed a bug that prevented this trait from properly reducing the recharge of the Static Shield skill.) - Mortar Kit—Flash Shell: パルスの発生が2秒毎だったのを1秒に修正しました。
(Fixed an issue that caused this skill to pulse every 2 seconds instead of every second.) - Bomb Kit—Smoke Bomb: スモークが爆弾の場所でなく、プレイヤーの場所で発生してたバグを修正しました。
(Fixed an issue that caused this skill to detonate at the player location rather than the bomb location.)
Guardian
- Sword of Justice: Spiritが持っていた不要なスキルを削除しました。
(Removed the unnecessary skill fact when Expeditious Spirit is equipped.) - Invigorated Bulwark: Healing Powerが10秒増加する表記が8秒しか増加していなかったバグを修正しました。
(Fixed an issue that caused this ability to apply for 8 seconds instead of the full 10 seconds.) - Wrath of Justice: Signet of Wrathのクールダウンに影響されていたバグを修正しました。
(This skill no longer incorrectly sets Signet of Wrath on cooldown.) - Judge’s Intervention: Smiter’s Boonによってリチャージが減るバグを修正しました。
(Fixed a bug that caused this skill’s recharge to be reduced by Smiter’s Boon.) - Justice is Blind: ブロックや回避を貫通していたバグを修正しました。
(This trait no longer penetrates through defenses such as block and evasion.)
Mesmer
- Mender’s Purity: Mantra of Recovery 利用時にこのトレイトが有効になっていなかったバグを修正しました。
(Fixed a bug that prevented this trait from working with the last charge of Mantra of Recovery.) - Imagined Burden: トレイトの効果が戦闘時のみになりました。
(This trait now grants might only while you are in combat.) - Malicious Sorcery: 攻撃速度が反映されなかったバグを修正しました。
(Fixed a bug that prevented this trait from properly applying its increased attack-speed effect.) - Blinding Dissipation: ブロックや回避を貫通していたバグを修正しました。
(This trait no longer penetrates through defenses such as block and evasion.) - Confounding Suggestions: いくつかのルーンやシジルに影響していたバグを修正しました。
(Fixed a bug that caused this trait to function improperly with some runes and sigils.) - Ineptitude: ブロックや回避を貫通していたバグを修正しました。
(This trait no longer penetrates through defenses such as block and evasion.) - Mirror Blade: バウンドする数が4回から3回に減少しました。
(Reduced number of bounces from 4 to 3.) - Mantras: 最後のチャージを使った後からリチャージが始まるバグを修正しました。
(Fixed a bug that caused mantras to begin recharging as soon as the preparation skill was complete instead of when the last charge was expended.) - Mantra of Distraction: スキルのリチャージが30秒から20秒に減少しました。
(Reduced this skill’s recharge from 30 seconds to 20 seconds.) - Harmonious Mantras: スタックあたりのダメージボーナスが4%から3%へ減少しました。
(Reduced the damage bonus per stack of this trait from 4% to 3%.)
Necromancer
- Signet of Vampirism: 表記以上の数で回復していたバグを修正しました。
(Fixed a bug that caused this skill to heal for more than its listed value.) - Chilling Darkness: シングルエリア内の盲目状態の全てのターゲットに対してアクティブとなります。
(This trait now activates on all targets that are blinded by a single area-of-effect blinding strike before it goes on cooldown.) - Spinal Shivers: ブロックされない効果があったのを削除しました。
(Removed an incorrect unblockable skill fact from this skill. While this skill does remove aegis before striking, it is not unblockable.) - Unholy Martyr: 状態異常を取り除いた際に得るライフフォースが10%から7%へ減少しました。
(Reduced life-force generation from 10% to 7% when transferring a condition.) - Corruptions: 自己適用の状態異常はCondition Durationステータスに影響されなくなりました。
(Self-applied, nondamaging conditions from these skills no longer have their durations increased by condition duration stats.)
Ranger
- Pets: Lv80でペットのPower, Precision, Toughness, Vitality が150 に増加しました。
(Increased the power, precision, toughness, and vitality of pets by up to 150 at level 80.) - Crippling Talon: 射程が1200 に増加しました。
(Increased the range to 1200.) - Throw Torch: 射程が1200 に増加しました。
(Increased the range to 1200.) - Bonfire: 効果半径が240 に増加しました。
(Increased the radius to 240.) - Hunter’s Call: 射程が1200 に増加しました。
(Increased the range to 1200.) - Call of the Wild: 効果範囲が750 に増加しました。
(Increased the radius to 750.) - Whirling Defense: 反射半径が150 に増加しました。
(Increased the reflection radius to 150.) - Path of Scars: 基本射程が1200 に増加しました。
(Increased the base range to 1200.) - Nature’s Vengeance: トレイトの効果が攻撃時の70%の確率時にしか適応されなった不具合を修正しました。
(Fixed an issue that caused spirit effects to list a 70% chance on hit when using this trait.) - Light on Your Feet: 効果が3秒しか適応されなかったのを4秒に修正しました。
(Fixed an issue in which this trait granted 3 seconds of the effect instead of 4 seconds.) - “We Heal as One!”: Resounding Timbreのボーナスが適応されなかったバグを修正しました。
(Fixed an issue that prevented this skill from displaying the bonuses from the Resounding Timbre trait (the bonuses were still being properly applied).) - “Strength of the Pack!”: Resounding Timbreのボーナスが適応されなかったバグを修正しました。
(Fixed an issue that prevented this skill from displaying the bonuses from the Resounding Timbre trait (the bonuses were still being properly applied).) - Natural Healing: ペットに影響を与える問題を修正しました。
(Fixed an issue that prevented this trait from affecting pets as frequently as it should have.) - Go for the Eyes: ダウン状態での不具合を修正しました。
(Fixed an issue that prevented this trait from activating while in a downed state.) - Wilting Strike: ダウン状態での不具合を修正しました。
(Fixed an issue that prevented this trait from activating while in a downed state.) - Beastly Warden: ダウン状態での不具合を修正しました。
(Fixed an issue that prevented this trait from activating while in a downed state.)
Thief
- Unrelenting Strikes: missile attacks でも正しく機能するように修正しました。
(Fixed an issue that prevented this trait from functioning correctly with missile attacks.) - Deadly Trapper: 得られるマイトの効果時間が8秒から10秒へ増加しました。
(Increased the duration of might granted from this trait from 8 seconds to 10 seconds. Vulnerability now correctly applies for 10 seconds.) - Ambush: Deadly Trapperトレイト有効時、マイトが付与されるようになります。
(This trap now correctly applies might to the thief when triggered while Deadly Trapper is equipped.) - Shadow Trap—Shadow Pursuit: Deadly Trapperトレイト有効時、マイトが付与されるよう修正しました。
(Fixed an issue that prevented this ability from recognizing the Deadly Trapper trait when applying might.) - No Quarter: 味方へもFerocityボーナスを与えていたのを修正しました。(???)
(This trait now applies ferocity bonuses to all instances of fury applied to the thief instead of all instances of fury that the thief applies (which included ferocity applied to allies).) - Feline Grace: Vigorの持続時間を2秒から4秒へ増加しました。
(Increased the duration of vigor from 2 seconds to 4 seconds.)
Warrior
- Blademaster: Riposteのリチャージが減少してなかったバグを修正しました。
(Fixed a bug that prevented this trait from reducing the recharge of Riposte.) - Signet of Might: ブロックされない効果の説明文を追加しました。
(Added a description for the unblockable effect caused by this skill.) - Berserker’s Power: ロングボウのバーストスキルに適応されなかったバグを修正しました。
(Fixed a bug that prevented this trait from functioning when used with the longbow burst skill Combustive Shot.) - Rampage: 持続時間を20秒から15秒へ減少、リチャージ時間を150秒から180秒へ増加しました。
(Lowered the duration from 20 seconds to 15 seconds. Increased the recharge from 150 seconds to 180 seconds.)
機械翻訳からこんな感じかなーと意訳してるので間違っている箇所が多々あるとは思いますが…。
ディスカッション
コメント一覧
まだ、コメントがありません