[GW2] 6/23スキル変更点 – レンジャー
[ Guild Wars 2 Forum – Guild Wars 2 Discussion – June 23 Specialization Changes ]
公式フォーラムに投稿された、6/23のスキルチェンジのレンジャーの部分の翻訳。
誤訳してるところはたぶんあると思います。
RANGER
General
All Ranger pets now gain an additional 150 Power, Vitality, Toughness and Precision at level 80.
全てのペットはLv80時にPower, Vitality, Toughness , Precisionがそれぞれ150追加されます。
Skills
- All Ranger Longbow skills have had their velocity increased 100%. Longbow range is now 1500 baseline.
ロングボウのスキルの速度が100%増加、射程のベースラインは1500です。 - Stalker’s Strike: This skill now applies 3 stacks of poison for 8 seconds.
(ダガー) 毒の効果が3スタック8秒になります。 - Poison Volley: Increased the poison duration from 2 seconds to 4 seconds.
(ショートボウ) 毒の持続時間が2秒から4秒になります。 - Serpents Strike: Increased the number of poison stacks from 1 stack for 6 seconds to 2 stacks for 6 seconds. Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ソード) 毒の効果が2スタック2秒になります。移動距離は移動速度に影響されません。 - All Ranger Traps now have a 0.5s arming time.
全てのトラップスキルは 0.5 のアーミング時間があります。
(アーミング時間てなんだろう…設置時間かな?) - All Ranger Traps now have a 180 trigger radius and a 240 effect radius.
全てのトラップスキルはトリガー効果範囲半径は180、効果範囲半径は240になります。 - Viper’s Nest: This skill now applies 3 stacks of poison for 5 seconds every pulse. The pulse strike damage on this skill has been increased.
パルスごとの毒が3スタック5秒になりました。パルスストライクのダメージも増加しています。 - Flame Trap: Increased the duration from 1 seconds to 2.5 seconds per pulse.
パルスごとの火傷の持続時間が1秒から2.5秒に増加しました。 - Spike Trap: Now has a knockdown component on initial trap trigger. Bleed stacks increased to 6 and duration increased to 6.25s. Cripple duration increased to 2.66s.
トラップトリガーでノックダウンします。出血の持続時間が6秒から6.5秒に、クリップルの時間が2秒から2.66秒に増加しました。 - Frost Trap: Trap duration once triggered has been decreased from 5s to 3s. The chill duration per pulse has been increased to 3s. This skill has gained a pulse damage component.
トリガー時間が5秒から3秒へ縮小しました。パルスごとチルドの持続時間が3秒になりました。パルスダメージが付くようになりました。 - All Ranger Spirits have had their chance on hit buffs increased to 75%.
全てのスピリットのヒットバフが有効になる確率が75%に増加しました。 - All Ranger Spirits now have a 30s cooldown.
全てのスピリットのクールダウンは30秒になります。 - All Ranger Spirit active abilities have had their maximum targets increased to 5.
全てのスピリットの最大ターゲット数は5になります。 - All Ranger Spirit active abilities are more potent and sacrifice the spirit.
全てのスピリットのアクティブ能力が強化されます。 - Water Spirit: The cast time from the water spirit’s active ability has been removed.
アクティブ能力からキャストタイムが無くなりました。 - Sun Spirit: This spirit’s buff now applies 2 stacks of burning for 3 seconds. The activate ability now inflicts 3 stacks of burning for 5s and itsbind duration has been increased to 8s.
ヒットバフの火傷が2スタック3秒になります。アクティブ能力では火傷を3スタック5秒、盲目の時間が8秒に増えました。 - Frost Spirit: The activate ability now inflicts 3s of chill initially.
アクティブ能力でチルドを3秒与えます。 - Storm Spirit: This spirit’s buff now applies 9.5s of swiftness. The activate ability now inflicts a 3s daze.
ヒットバフのスウィフトネスを9.5秒に増加。アクティブ能力にDazeを3秒与えます。 - Throw Torch: This skill now applies 2 stacks of burning for 6 seconds.
(トーチ)火傷の効果が2スタック6秒になります。 - Bonfire: Increased the burning from 1 second to 3 seconds per pulse.
(トーチ)パルスあたりの火傷の持続時間が1秒から3秒へ増加しました。 - Swoop: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(グレソ) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Kick: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ソード) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Pounce: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ソード) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Hornet Sting: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ソード) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Monarch’s Leap: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ソード) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Ink Blast: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(ハープーンガン) 移動速度が移動距離に影響しません。 - Dart: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
(スピア) 移動速度が移動距離に影響しません。 - “Guard!": no longer has a cast time.
キャストタイムが無くなりました。 - Quickening Zephyr : no longer reduces healing by 50%. Gain Super Speed in addition to quickness when activating this ability.
ヒーリングが50%減少する効力が無くなりました。クイックネスに加え、スーパースピードを得ることができます。 - Lightning Reflexes: Movement speed adjustments no longer affect the intended travel distance.
移動速度が移動距離に影響しません。 - We Heal as One: This skill is now categorized as a shout skill.
シャウトスキルにカテゴライズされました。 - Troll Unguent: This skill is now categorized as a survival skill.
サバイバルスキルにカテゴライズされました。 - Healing Spring:
This skill is now categorized as a trap skill. (Also renamed to “We Heal as One”.This skill is now a trap skill and is triggered by allied players entering it.
トラップスキルにカテゴライズされました。“We Heal as One”と名称が変更となりました。味方が範囲に入ることでトリガーとなります。 - Rampage as One: This skill is now categorized as a shout skill. (Also renamed to “Strength of the Pack”.)
シャウトスキルにカテゴライズされました。 “Strength of the Pack” と名称が変更となりました。
Traits
(This system has undergone significant changes. The following traits are a full representation of the new core specialization lines.)
Marksmanship:
- Minors:
- Opening Strike: Cause 5 stacks of vulnerability for 5 seconds with your first strike on entering combat.
先制攻撃で脆弱を5スタック5秒間与えます。 - Alpha Training: Your pets gains Opening Strike.
ペットは Opening Strike を持ちます。 - Precise Strike: Your opening strike always critically hits.
Opening Strike は常にクリティカルヒットします。 - Adept:
- Enlargement: When your health drops below 50%, you cast Signet of the Wild.
体力が50%を下回ったとき Signet of the Wild を使います。 - Predator’s Instinct: Apply 10 seconds of Cripple to foes below 50% when you strike them. This trait has a 30 second internal cooldown.
体力50%以下の敵を攻撃した際、クリップルを10秒与えます。このトレイトは30秒の内部クールタイムがあります。 - Clarion Bond: Cast Call of the Wild when you swap pets.
ペットを交換した際に Call of the Wild を使います。 - Master:
- Brutish Seals: Activating a signet grants 3 stacks of might for 15 seconds to you and your pet. Your signets gain 20% recharge reduction.
シグネットをアクティブした際に プレイヤーとペットにマイトを3スタック15秒えます。シグネットのリチャージを20%減少します。 - Steady Focus: Deal 10% increased damage when at full endurance.
エンデュランスがフルの際、ダメージが10%増加します。 - Moment of Clarity: When you interrupt a foe, you and your pets’ next attack deal 50% more damage. Your daze and stun durations are increased by 100%.
敵を中断すると、プレイヤーとペットの次の攻撃のダメージが50%増加します。Daze(放心)とスタンの持続時間が100%増加します。 - Grandmaster:
- Predator’s Onslaught: You and your pet deal 10% increased damage to foes affected by disables or movement impairing abilities.
プレイヤーとペットは クリップル、チルド、イモビの敵に対してダメージが10%増加します。 - Remorseless: Regain opening strike whenever you gain fury. Your opening strike deals 25% more damage.
Furyを取得する度に Opening Sttike を取り戻します。 プレイヤーのOpening Strike は25%以上のダメージを与えます。 - Lead the Wind: While wielding a longbow your attack speed is increased by 10% and your arrows pierce. Longbow and Harpoon gun skills recharge 20% faster.
ロングボウの攻撃速度が10%増加し、矢が貫通します。ロングボウとハープーンガンのスキルリチャージが20%早くなります。
Skirmishing:
- Minor:
- Tail Wind: Gain 9s of swiftness by switching your weapons in combat. This trait has a 9 second internal cooldown.
戦闘中に武器を切り替えるとスウィフトネスを9秒得ます。このトレイトは9秒の内部クールダウンがあります。 - Furious Grip: Gain 5s of fury by switching your weapons in combat. This trait has a 9 second internal cooldown.
戦闘中に武器を切り替えるとFuryを9秒得ます。このトレイトは9秒の内部クールダウンがあります。 - Hunter’s Tactics: Increase your chance to critically strike by 10% when attacking from behind or the side.
敵を背面や側面から攻撃する際、クリティカル率が10%増加します。 - Adept:
- Sharpened Edges: You and your pet have a 66% chance to cause 3s of bleeding when you critically strike.
クリティカルヒットした際にプレイヤーとペットは66%の確率で、出血3秒を与えます。 - Primal Reflexes: When you successfully evade an attack gain 5s of Vigor. This trait has a 8 second internal cooldown.
回避を成功させた際にVigorを5秒得ます。このトレイトは8秒の内部クールダウンがあります。 - Trapper’s Expertise: Boons and conditions caused by your traps last 60% longer. Your traps recharge 20% faster and your offensive traps cause 2s of cripple.
プレイヤーのトラップのブーンのコンディションは60%長持ちします。トラップのリチャージが20%早くなり、オフェンシブなトラップは2秒のクリップルを与えます。 - Master:
- Spotter: Nearby allies gain up to 150 precision.
近くの味方に150のPrecisionを与えます。 - Strider’s Defense: Your melee attacks have a 25% chance to destroy projectiles. Your sword skills recharge 20% faster.
25%の確率で近接攻撃で発射物を破壊することができます。ソードスキルのリチャージが20%早くなります。 - Hidden Barbs: Bleeding you cause deals 33% more damage.
出血のダメージが33%以上、上がります。 - Grandmaster:
- Quick Draw: Combat only. Upon swapping weapons, your next ranger weapon skill used has 66% reduced recharge. This trait has a 9 second internal cooldown.
戦闘中に武器を切り替えると、次に使うレンジャーの武器スキルのリチャージが66%減少します。このトレイトは9秒の内部クールダウンがあります。 - Light on your Feet: After dodging your damage and condition duration is increased by 5% for the next 4 seconds. Short bow skills recharge 20% faster and pierce.
ドッジをした後4秒間、ダメージとコンディションの持続時間が5%増加します。 ショートボウスキルのリチャージが20%早くなり、貫通するようになります。 - Most Dangerous Game: While your health is below 50% you gain a stack might for 8 seconds every second.
体力が50%未満である間、毎秒 マイト8秒を得ます。
Wilderness Survival:
エンデュランスの再生が20%早くなります。
戦闘中ドッジロールをするとプレイヤーとペットは2秒のプロテクションを得ます。
体力が90%以上とき、プレイヤーの受けるダメージが33%、ペットの受けるダメージが50% 減少します。
落下ダメージが50%減少します。 落下ダメージを受けた際に Muddy Ground を作ります。
出血、毒、火傷を受けているときに5秒のリジェネーションを得ます。リジェネーション中は受けるダメージが5%減少します。このトレイトは10秒の内部クールダウンがあります。
ペットのCondition Damageが300上昇します。レベルに応じてコンディションの効果時間が20%長くなります。
Ambidexterity: Gain up to 150 condition damage when wielding a torch or dagger. Your torch and dagger skills recharge 20% faster.
ダガーとトーチの装備時にCondition Damageが150上昇します。 トーチとダガーのスキルリチャージが20%早くなります。
プレイヤーとペットの体力がそれぞれ90%以上ある間、攻撃に6秒の毒が追加されます。このトレイトは10秒の内部クールダウンがあります。
行動不能状態(Stun, Taunt, Daze, Knockdown, Knockback, Pull, Sink, Float, Fear or Launch)をペットに転送します。このトレイトは60秒の内部クールダウンがあります。
ペットは10秒ごと3つのコンディションを解除します。
サバイバルスキルのリチャージが20%減少し、6秒のFuryを得て、2つのコンディションを解除します。
ペットを交換した次の攻撃は2スタック2秒の毒を与えます。プレイヤーの毒ダメージが25%増加します。
Nature Magic:
- Minor:
- Rejuvenation: When you receive damage while below 50%, gain 6s of regeneration. This trait has a 18 second internal cooldown.
体力50%以下の時にダメージを受けると6秒のリジェネーションを得ます。 このトレイトは18秒の内部クールダウンがあります。 - Fortifying Bond: Any boon you gain is shared with your pet.
プレイヤーが受けるブーンはペットと共有されます。 - Lingering Magic: Boons you apply last 20% longer. Boons your pet apply last 50% longer.
ブーンの効果時間がプレイヤーは20%,ペットは50%長くなります。 - Adept:
- Bountiful Hunter: You and your pet deal 1% more damage per boon on you.
受けているブーンごとにプレイヤーとペットのダメージが1%増加します。 - Instinctive Reaction: When your health drops below 50% gain 3s of quickness. Gain 7% of your Healing Power as Power.
体力が50%以下になると3秒のクイックネスを得ます。Healing Powerの7%をPowerとして得ます。 - Allies’ Aid: When you begin reviving an ally cast search and rescue on them. You gain 10% increased revive speed.
味方を復活させるスピードが10%増加します。 - Master:
- Evasive Purity: Dodging removes blindness, crippling and poison from you. This trait has a 10 second internal cooldown.
ドッジをした際、盲目、クリップル、毒を解除します。 このトレイトは10秒の内部クールダウンがあります。 - Vigorous Training: Your pets grant 6s of vigor to allies near them when you swap pets.
ペットを交換した際、近くの味方に6秒のVigorを与えます。 - Grandmaster:
- Nature’s Vengeance: Each of your spirits pulses 1s of a particular boon every 3s. Your spirits gain 100% increased health. The range of spirit activated abilities is increased by 50%.
(前半意味不明…3秒毎に1秒のブーンをあたえる??)。スピリットの体力は100%増加します。スピリットのアクティブ能力の範囲が50%増加します。 - Protective Ward: When you receive damage inflict 6s of weakness on foes near you and you gain 4s of protection. This trait has a 15 second internal cooldown.
ダメージを受けた際、近くの敵に6秒のウィークネスを与え、自分は4秒のプロテクションを得ます。 このトレイトは15秒の内部クールダウンを持っています。 - Invigorating Bond: Your pet heals allies in an area around them. This trait has a 20 second internal cooldown.
ペットは近くの味方をの体力を回復します。 このトレイトは20秒の内部クールダウンがあります。
Windborne Notes: Call of the wild also grants 10s of regeneration. Your warhorn skills recharge 20% faster.
Call of the wild使用時に 10秒のリジェネーションを得ます。 ワーホーンスキルのリチャージが20%早くなります。
Beastmastery:
- Minor:
- Pack Alpha: Your pet gains up to 150 power, precision, toughness and vitality and their skills recharge 20% faster.
ペットはPower,Precision,Toughness,Vitalityを150得ます。ペットのスキルのリチャージが20%早くなります。 - Loud Whistle: While your health is above 90% your pet deals 10% more damage. Your pet swap recharges 20% faster.
体力が90%以上の間、ペットの与えるダメージが10%増加します。 ペット交換のリチャージが20%早くなります。 - Pet’s Prowess: Your pets move 30 faster and gain up to 300 ferocity.
ペットは30(秒?)早く移動し、Ferocityを300得ます。 - Adept:
- Go For The Eyes: Your pet gains up to 300 toughness. Your pet’s command [[f2]] ability causes 5s of blindness to foes around it.
ペットはToughnessを300得ます。ペットコマンド(F2)は近くの敵に 5秒の盲目を与えます。 - Companion’s Might: Your critical hits grant 5s of might to your pet. Critical strikes from your pet’s basic attack cause 6s of bleeding.
クリティカルヒットをした際に、ペットは5秒のマイトを得ます。ペットの攻撃がクリティカルとなり6秒の出血を与えます。 - Resounding Timbre: Your shouts apply 10s of Regeneration and 10s of Swiftness to nearby allies. You shouts recharge 20% faster.
シャウトスキルを使った際、近くの味方に10秒のリジェネーションと10秒のスウィフトネスを与えます。 シャウトスキルのリチャージが20%早くなります。 - Master:
- Wilting Strike: Your pet inflicts 4s weakness when you activate its command [[f2]] ability.
ペットコマンド(F2)で攻撃した際、ペットが4秒のウィークネスを与えます。 - Two-Handed Training: Greatsword and spear damage is increased by 5% and those skills recharge 20% faster. Greatsword and spear hits have a 50% chance to gain 3s of fury. This trait has a 10 second internal cooldown.
グレードソードとスピアーのダメージが5%増加します。グレードソードとスピアーのスキルのリチャージが20%早くなります。 グレードソードとスピアーの攻撃がヒット時50%の確率で3秒のFuryを得ます。 このトレイトは10秒の内部クールダウンがあります。 - Natural Regeneration: Your pet gains natural health recovery and their healing power is increased by up to 450.
ペットは自動回復するようになり、HealingPowerは450まで増加します。 - Grandmaster:
- Beastly Warden: Your pet’s command [[f2]] ability causes 2s of taunt to foes around it. This trait has a 15 second internal cooldown.
ペットコマンド(F2)は周りの敵に2秒のTauntを与えます。 このトレイトは15秒の内部クールダウンがあります。 - Zephyr’s Speed: Combat Only. When you swap pets you and your pet gain 3 stacks of might for 15 seconds and 3 seconds of quickness.
戦闘中、ペットを交換すると 3スタック15秒のマイトと3秒のクイックネスを得ます。 - Honed Axes: Gain up to 150 ferocity while wielding an axe in your main hand. Winter’s Bite is now inflicts its effects in an area at your target’s location.
メインハンドにアックスを装備時、Ferocityが150増加します。Winter’s Biteはターゲットの場所にも影響を与えます。
Pets
- Forest Spider – Deadly Venom: Increase the poison duration from 6 seconds to 12 seconds.
毒の持続時間が6秒から12秒になりました。 - Juvenile Carrion Devourer – Poison Cloud: Increased the poison duration from 2 seconds to 4 seconds.
毒の持続時間が2秒から4秒になりました。 - Devourer Pet: Twin Darts: Increased the poison duration from 3 seconds to 6 seconds.
毒の持続時間が3秒から6秒になりました。 - Juvenile Murellow – Poisonous Maul: This skill now applies 3 stacks of poison for 6 seconds.
3スタック6秒の毒を与えるようになります。
ディスカッション
コメント一覧
まだ、コメントがありません